Що треба знати про барвники та ароматизатори в косметиці

Сьогодні чимало брендів натуральної косметики тішать своїх клієнтів неповторними стійкими ароматами та яскравими кольорами.  Чудова ідея – і косметика натуральна і вигляд симпатичний і аромати… яких тільки ароматів там немає і манго, соковита диня і малина, шоколадний трюфель і тому подібне. Але чи справді ця косметика натуральна?

Косметика з ароматом малини та яскравого рожевого кольору не може бути натуральною

Перший в цьому списку всесвітньовідомий Lush.  Хоча треба віддати їм належне, самі вони не називають себе 100% натуральною косметикою, а “свіжою косметикою ручної роботи”.

В напрямку компанії Лаш сьогодні рухаються 10-20 молодих українських брендів. У деяких навіть фірмовий стиль чимось схожий. Але багато з них вже декларують, що це 100% натуральна косметика ручної роботи.

Якщо розібрати склад такого продукту, то дійсно можна зрозуміти, що в основі там дійсно натуральні та безпечні компоненти. Але їх цінність часто нівелюється значною кількістю барвника та ароматизатора.

Барвники та запашки – сильні алергени

За свідченнями спеціалістів 70% алергенів в косметиці – це запашки, барвники та консерванти.  І якщо від консервантів в окремих випадках не можливо відмовитися. То запашки і ароматизатори додаються в косметику виключно з метою збільшення продаж. Так важко втриматися від цього ароматного кокосика.

Крім того, що запашки і ароматизатори є сильними алергенами, вони можуть провокувати різні неалергічні подразнення. Запашки містять велику кількість токсинів.

Чим ще небезпечні барвники та запашки?

Штучні барвники і синтетичні ароматизатори можуть викликати лущення, подразнення шкіри і висип, надмірну пігментацію і навпаки знебарвлення шкіри. Синтетичні ароматизатори використовується в різних косметичних засобах і в парфумах, також можуть викликати головний біль, запаморочення, кашель, блювоту.

Виробники часто в рекламних буклетах вказують, що аромат альпійський луг, наприклад – це крім догляду ще і аромотерапія. Проте клінічні спостереження показують, що синтетичні ароматизатори можуть вплинути на центральну нервову систему, і стати причиною депресії і дратівливості.

Хімічні ароматизатори можуть містити до 1000 компонентів, більшість з яких канцерогенні. І неможливо дізнатися, які це хімічні речовини, тому що на етикетці це буде позначено одним словом, наприклад, парфуми.

Близько 95% ароматів в парфумах – це штучні хімічні сполуки, які є нейротоксичними. Особливо це стосується дешевих аналогів парфумів відомих брендів. Штучні барвники часто містять важкі метали – миш’як, свинець. Час-від-часу в ЗМІ з’являється інформація про те, що в помаді знайшли свинець.

 

Запашка – це невизначена речовина

Ще одна проблема, що при додаванні запашки та барвника  часто не вказують, що за речовина у складі. Часто ми зустрічаємо “натуральний аромат”, Parfume, Colorant. Розшифрувати, що за речовина ховається під цим позначенням не можливо.

Тому ми не можемо ствердно сказати, що у мене алергія на запашку ківі, або малини. Бо цей колір і запах можна передати різними речовинами. Одна з них буде менш токсична, інша більш.

Чи бувають натуральні ароматизатори?

У складі косметики у нас пишуть натуральний аромат. Що таке натуральний аромат? Очевидно так пахнуть троянди у вас на клумбі, чи апельсин. Але як його додати в косметику, так щоб зберегти запах?

Тепер про натуральні ароматизатори. Так, вони існують. Але в косметиці їх дуже мало. Натуральні ароматизатори – це ваніль, шкірка цитрусових, це полуничне варення, яке додають в йогурт чи морозиво. Але в косметику їх додавати досить проблемно. І навіть якщо вони будуть у косметиці, то вам повідомлять, що у складі є справжня мадагаскарська ваніль, а не просто “натуральний аромат”.

Є таке поняття як ароматизатор ідентичний натуральному. На відміну від натуральних, цей вид ароматизаторів виготовляється з натуральної сировини за допомогою хімічних методів.

Як визначити, що в продукті натуральний ароматизатор? Візьміть якийсь продукт, який містить цей ароматизатор. Наприклад чай чи желе з ароматом малини. І візьміть мило ручної роботи з ароматом малини.  В 90% випадків аромат в косметиці буде значно сильнішим.

Як же безпечні харчові барвники?

Дійсно харчові барвники, які мали би бути безпечними, інколи використовуються в косметиці. Так, але не так часто, як нам би хотілось. В більшості випадків харчові барвнки не підходять для косметики. Барвник повинен бути стійким до перепаду температур, УФ-випромінювання, мікроорганізмів. Крім того харчові барвники не використовують через їхню нестабільність, більшість харчових барвників є мігруючими, тобто з часом кольори змішуються.

Виробники, які полюблять кольорову косметику часто заявляють, що у деяких продуктах харчування використовуються аналогічні барвники. Наприклад газованих напоях кількість барвника може бути куди вищою. І вони дозволені для використання. Саме так дозволені на використання не означає – корисні. Всі ми знаємо про шкоду газованої води, але вона не заборонена.

Тож входить, що організації які контролюють якість харчових продуктів можуть дати дозвіл на шкідливий компонент. Саме так. Нові компоненти зазвичай досліджуються, але визначається чи не перевищує норми рівень токсичності, чи немає в компоненті свинцю та іншої отрути. Тобто такий дозвіл може гарантувати, що ви не помрете чи важко не захворієте в результаті споживання продукту. А що з вами буде після споживання такого продукту протягом 10 років? Таких досліджень ніхто не проводить.

Барвники в косметиці можуть бути цілком безпечними. Безпечними барвниками в косметиці – є бета-каротин, куркумін, насіння анато, хлорофіл, мінеральні пудри, оксиди заліза.  Але той факт, що виробник не зазначає назву речовини, а лише слово барвник має Вас насторожити.

Попит породжує пропозицію

Існування усієї цієї індустрії сприяє незнання людей. Зрозуміло ,коли дитина хоче гель для душу “Полуничка”. їй важко пояснити , чому не варто купувати таке. Але в це вірять і дорослі люди. Як в цьому шампуні може бути екстракт кокосу, якщо він ним не пахне. Така думка стимулює виробників додавати запашки. Попит породжує пропозицію.

Можливо ця стаття виглядає, як самореклама. Бо ми у свою косметику не додаємо запашки і барвники. Але ви маєте знати, що таких брендів дуже багато. І якщо ще 2-3- роки тому молоді українські бренди косметики в більшості випадків копіювали LUSH, то зараз більшість нових брендів орієнтується на натуральне та безпечне.  Є косметичні бренди, які не додають і ефірних олій, виготовляють косметику практично без запаху. І їм її продавати значно важче, ніж нам. Тому звертайте увагу на колір та аромат.

Разом з тим брендам, які виготовляють справді натуральну косметику буває важко достукатися до покупця. Ми часто буваємо на різноманітних виставках та фестивалях не в якості продавця, а в якості відвідувача. І часто помічаємо як біля бренду з яскравою продукцією і ароматами, які відчуваються за кілька метрів є чимало відвідувачів. В той час біля виробника справді натуральної продукції їх значно менше.

Як уникнути запашок і барвників в косметиці?

  1. Запитуйте у продавців звідки в цьому продукті колір та аромат. Деякі натуральні компоненти можуть давати непогане забарвлення продукту. Наприклад обліпихова олія, дасть продукту яскраво жовте забарвлення.  Разом з тим не дають жодного кольору ефірні олії.
  2. Ставте під сумнів написи “натуральний аромат”, “натуральний барвник”.
  3. Якщо ви алергік уникайте усього яскравого та сильнопахнучого. Навіть натуральні ефірні олії та обліпихова олія може виявитися для вас сильним алергеном, особливо в період загострення.
  4. Якщо від запашок відмовитися не вдається, то уникайте їх принаймні у продуктах, які безпосередньо та довго залишаються на шкірі. Гель для душу, який ми змиємо через кілька хвилин може виявитися не таким шкідливим, як крем для тіла навіть з меншою кількістю барвника. Саме тому сьогодні так розповсюджені різні бази під макіяж, крім того що вони дозволяють косметиці рівно розподілятися, вони оберігають нашу шкіру від прямого контакту з усіма цими барвниками в косметиці.

 

 

One thought on “Що треба знати про барвники та ароматизатори в косметиці

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *